יום רביעי, 14 בספטמבר 2016

150 מטפלים הוליסטים מטפלים בהתנדבות בחולי סרטן במחלקה אונקולוגית ובמרכז לסיוע הוליסטי ע"ש יורי שטרן
מאת:רותה דנינו
הקרן והעמותה לסיוע הוליסטי ע"ש יורי שטרן  הוקמה ביוזמתה של לנה שטרן (אלמנתו של ח"כ יורי שטרן ז"ל). פעילות העמותה מבוססת על התנדבות מקצועית פעילה של 150 מטפלים מוסמכים אשר מגיעים כל יום למחלקה האונקולוגית ומעניקים טיפולים ברפואה משלימה לחולים המאושפזים בה.
מעבר לכך, המרכז לסיוע הוליסטי מעניק מעל לעשרות אלפי טיפולים של רפואה משלימה לאוכלוסיות רחבות המתמודדות עם מחלת הסרטן. הטיפולים ניתנים ללא תשלום לחולים המאושפזים (אשפוז יום 
או אשפוז מלא) ולבני משפחותיהם בתשלום מינימלי בקליניקה בבית יורי שטרן בירושלים. הטיפולים מאפשרים לשפר בצורה משמעותית את איכות החיים של המתמודדים עם המחלה ושל בני משפחותיהם, ומסייעים להקל על השפעה של תופעות לוואי של כימותרפיה, הקרנות והתמודדות כללית עם מחלת הסרטן בכל שלביה.

לנה שטרן, אלמנתו של ח"כ יורי שטרן אשר נפטר ממחלת הסרטן טיפלה בבעלה במשך השנה האחרונה לחייו בטיפולים הוליסטיים וחוותה יחד איתו את ההשפעה העצומה של הטיפולים בהקלה ושיפור באיכות חייו ובהתמודדות עם המחלה לאחר מותו של יורי, הקימה לנה שטרן את הקרן והעמותה לסיוע הוליסטי מתוך חשיבה שניתן לגייס את הידע והניסיון שרכשה תוך כדי הטיפול בו כדי לסייע ולהקל על סבלם של חולי סרטן אחרים - כיום לעמותה הסכם עם בית חולים שערי צדק אשר במסגרתו פועלים 150 מטפלים הוליסטים מוסמכים מהמרכז לסיוע הוליסטי – אלה מעניקים ללא תשלום טיפולים לחולי סרטן מאושפזים (כ-8000 טיפולים בשנה) וכן במקביל פועל מרכז בבית יורי שטרן בירושלים אשר מעניק  למטופלים ולבני משפחותיהם טיפולים במחיר סמלי.

לדברי לנה שטרן יו"ר העמותה: "המרכז לסיוע הוליסטי פועל למען תמיכה והקלה בסבלם של חולי סרטן ובני משפחותיהם, אנו מעניקים לחולים תמיכה וסיוע הוליסטי תוך ליווי וטיפול פרטני ומתוך תפיסה של מכלול גוף-נפש ולא רק ראיה של המחלה עצמה, בנוסף אנו מקיימים סדנאות הכשרה של המטפלים המוסמכים אשר פועלים בהתנדבות. הפעילות השוטפת של העמותה למען חולי סרטן מהווה מודל טיפול חדשני ושונה ופלטפורמה התנדבותית שלא קיימת באף מקום בארץ או בעולם.

המרכז לסיוע הוליסטי ע"ש יורי שטרן המעניק לחולי סרטן טיפולים הוליסטים ללא תשלום באמצעות 150 מטפלים מוסמכים מתנדבים, יקיים ב-1 בנובמבר ערב התרמה מיוחד בשיתוף עם אנסמבל  "בת-שבע"- הלהקה הצעירה אשר תעלה את המופע "דקהדאנס" מאת אוהד נהרין למען חולי הסרטן. את הערב יכבד בהשתתפותו ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת ואישי ציבור.

לדברי לנה שטרן: "הקרן והמרכז לסיוע הוליסטי נתמכים ע"י תרומות בלבד, כדי לאפשר את המשך פעילות המרכז אנו מקיימים אחת לשנה ערב התרמה. אנו מקווים שבמסגרת ערב ההתרמה ניתן יהיה לגייס די להמשך מימון פעילותו של המרכז לפחות לשנה הקרובה".
 


המרכז לסיוע הוליסטי רשום כעמותה ללא מטרת רווח וכל פעילותו מתקיימת על בסיס תרומות בלבד - כל תרומה מוכרת לצרכי מס לפי סעיף 46 לחוק מס הכנסה.

עלות הכרטיסים: 200 ₪ כרטיס רגיל / 500 ₪- כרטיס VIP (כל רכישת כרטיס מהווה תרומה להמשך פעילותו של המרכז לסיוע הוליסטי).
·        לרכישת כרטיסים  באשראיhttps://www.ezpay.co.il/Payment.aspx?id=15272
·        לקופת תיאטרון ירושלים: טל: 02-5606755 אתר: https://www.jerusalem-theatre.co.il/webSite/Modules/events/event.aspx?id=2587&lan=1


צילום נתנאל פניחל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה