יום שבת, 17 בספטמבר 2016

המיסה הגדולה 
המיסה הגדולה של באך יצירת מופת של כל הזמנים בניצוחו של אריאל צוקרמן בפתיחה חגיגית של השנה החדשה 2016-17.

התזמורת הקאמרית הישראלית המתחדשת תחת שרביטו של צוקרמן, פותחת את עונתה ה-51 עם המיסה הגדולה של באך ובהשתתפות הסולנים: קלייר מגנג'י, אביטל דרי, איתן דרורי וריימונד נולטה.
13-14 בספטמבר במוזיאון תל אביב
מאת:רותה דנינו
 בתזמורת הקאמרית הישראלית נושבות רוחות רעננות של התחדשות ועשייה מוסיקלית ברמה הגבוה ביותר. ההתחדשות שעוברת התזמורת מכה גלים, כשטובי הנגנים הקאמריים בארץ ואף בעולם (נגנים מקוסטה ריקה, ספרד וגרמניה), בוחרים להצטרף ולנגן תחת שרביטו של אריאל צוקרמן

התזמורת הקאמרית הישראלית

קונצרט פתיחה חגיגי לעונתה ה-51, "צבעים שכדאי לשמוע", בניצוחו של המנהל המוסיקלי, אריאל צוקרמן, יציג את גולת הכותרת של יוהאן סבסטיאן באך. המיסה הגדולה, אשר נחשבת לחידה מוסיקאלית בהקשר לסיבת כתיבתה, היא אחת מיצירות המופת החשובות בהיסטוריה המוסיקאלית. בשילוב מקהלה מעורבת מקצועית מירושלים וארבעה סולנים מהארץ ומחו"ל, תפתח התזמורת את עונתה הצבעונית עם יצירת מופת זאת ב13 וב14 בספטמבר באולם רקאנטי במוזיאון תל אביב לאמנות.

אריאל צוקרמן: "אני שמח בעונה זו להעמיד זה מול זה את המסורת למול החדשנות. את המסורת האדירה של המוסיקה הקלאסית עליה מושתתת זהותה של התזמורת נציג בתוך קונספט חדש 'צבעים שכדאי לשמוע' שיאפשר לקהל לקחת חלק פעיל בבניית עולמו המוסיקלי במהלך השנה. המנויים יוכלו לבחור את הקונצרטים שמעניינים אותם (ולא להיות 'מחויבים' לסדרות שלימות) ולבנות את מניפת הצבעים האישית שלהם. אני שמח וגאה לארח השנה סולנים ומקהלות מעולים מהארץ ומהעולם ולהחזיר לקדמת הבמה של התזמורת יצירות מופת ווקאליות ואינסטרומנטליות ומתחייב להגיש לקהל ביצועים חדשים, רעננים, הפתעות מוסיקליות ועונה עשירה וציבעונית"

בנוסף למיסה הגדולה של באך, יבוצעו העונה יצירות מופת נוספות, כיוהנס פסיון, סטאבט מאטר של  שוברט, סימפוניות של בטהובן, שוסטקוביץ', ברטוק והיידן. התזמורת תקפיד אף לתת במה למלחינים ישראליים, בהם יוסף ברדנשווילי, מנחם ויזנברג, מתן דסקל ואחרים.

כך, תארח התזמורת השנה אמנים ישראלים נהדרים בהם גיא בראונשטיין, עמיחי גרוס, הלל צורי, תומר לב, תומר יריב, סאלים עבוד אשקר ועוד, לצד אמנים בינלאומיים בעלי שם, כמו הזוכה הטרי של תחרות צ׳ייקובסקי, הצ׳לן אנדרה יוניצה, הבריטון ריימונד נולטה, הסופרנית הנפלאה וירג'יניה טולה ועוד רבים אחרים.

השנה שמחה התזמורת לשוב למסורת הווקאלית שהיתה תפארתה במשך שנים ולשתף פעולה עם ארבע מקהלות נפלאות: מקהלת הילדים המפורסמת של טאלין, אסטוניה, מקהלת גארי ברתיני, המקהלה הקאמרית של האוניברסיטה בירושלים ומקהלת מורן. 

עוד בתחום הווקאלי תשתף התזמורת פעולה לראשונה עם סדנת האופרה הבינלאומית "הקשר הווקאלי וינה-תל אביב" בניהולה של רוזמרי דנציגר, שיתוף פעולה מודרני שיניב את אחת ההפקות המפתיעות לאופרה הקומית "האימפרסריו" מאת מוצרט.

שיתופי פעולה נוספים יהיו עם פסטיבל טאלין – תל אביב בניהולו האמנותי של המנצח אנדרס מוסטונן, בו תופיע התזמורת לראשונה בביצוע היוהנס פסיון, שיתוף פעולה עם האקדמיה למוסיקה ע"ש בוכמן מטה בקונצרט אנסמבל פסנתרים מולטיפיאנו של פרופ תומר לב.

כמו כן ממשיכה התזמורת להציע לקהל מנוייה הצעיר, הילדים, תכנית קונצרטים עשירה ומהנה, שתעסוק השנה בנושא אגדות ילדים. במרכזה שחזור ההפקת המחזמר לילדים "החלילן מהמהלין" כפי שבוצע בתזמורת לפני 15 שנים.
בתוכנית:
י. ס. באך: מיסה בסי מינור, רי"ב 232

מנצח: אריאל צוקרמן
התזמורת הקאמרית הישראלית
המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
סולנים: קלייר מגנגי' (סופרן), אביטל דרי (אלט), איתן דרורי, (טנור), ריימונד נולטה (בס).
התזמורת הקאמרית הישראלית נוסדה בשנת 1965 כ"אנסמבל הקאמרי" על ידי גארי ברתיני, אשר שימש כמנהלה המוסיקלי ומנצחה במשך 10 שנים. בשנים שלאחר מכן שמשו בתפקיד זה: לוצ'אנו בריו, רודולף ברשאי, אורי סגל, יואב תלמי, שלמה מינץ, פיליפ אנטרמון (אשר מונה כמנצח כבוד של התזמורת), סלבדור מאס קונדה, נעם שריף, גיל שוחט, רוברטו פטרנוסטרו ויואב תלמי. החל בעונת הקונצרטים  2015-2016 מונה המנצח אריאל צוקמן למנהל המוסיקלי החדש של התזמורת. התזמורת הופיעה עם מקהלות מפורסמות רבות מהארץ ומחו"ל בשפע תוכניות ווקאליות, בנוסף להופעותיה הקבועות בתל-אביב, מוזמנת התזמורת להופיע בתוכניות מגוונות בכל רחבי הארץ ובפסטיבלי מוסיקה שונים בארץ, בהם: פסטיבל ישראל, פסטיבל קלאסיקאמרי בשיתוף עם רשת מלונות ישרוטל, פסטיבל מוסיקה בגליל העליון, פסטיבל פליציה בלומנטל , חגיגות המוסיקה באבו גוש, חג המוסקה הישראלית ועוד. כמו כן, עורכת התזמורת בקביעות סיורי קונצרטים בחו"ל: ברחבי אירופה, ארה"ב, קנדה, דרום אמריקה והמזרח הרחוק ומשתתפת בפסטיבלים יוקרתיים, בהם: זלצבורג, הלסינקי, איסטנבול, אתונה, מרכז אירופה הונג קונג. התזמורת הקליטה עבור החברות צ'אנדוס, נקסוס, מוזיק מאסטרכט, קוץ', הוצאת המוסיקה הישראלית וטלדק. התזמורת מקיימת בקביעות סדרות למנויים ולילדים במוזאון תל אביב ובמרכז המוסיקה ביפו.
מועדי הקונצרט:

יום שלישי, 13 בספטמבר בשעה: 20:30
יום רביעי, 14 בספטמבר  בשעה 20:30
במוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקאנטי
 מחירי הכרטיסים: 90-185 ₪  (הנחות לאזרחים ותיקים, תלמידים, סטודנטים, וועדי עובדים ועוד)
רכישת כרטיסים במספר טלפון 03-5188845 או באינטרנט בtickets.ico.co.il  
  צילום סיגל איל - יחסי ציבור תקשורת ואסטרטגיה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה