יום שבת, 24 בספטמבר 2016


לקראת הכנס הישראלי הראשון ל"כלכלה דיגיטלית" ,
וואלה!שופס מפרסמת את נתוני הקניות והגלישה  בסחר האלקטרוני באתר. 
אלי לביא מנכ"ל וואלה!שופס: "הקניונים בישראל הם דינוזאורים בהכחשה".

מאת:רותה דנינו
וואלה!שופס אתר הסחר האלקטרוני הגדול בישראל עורך כנס בנושא "כלכלה דיגיטלית" ובו יציגו למאות מנכ"לים ומנהלי שיווק של יבואנים, חנויות ומותגים אשר לא פעילים בעצמם בזירות האון-ליין את המהפכה הכלכלית הדיגיטלית. בכנס יציגו וכיצד ניתן לפתח תשתיות מתאימות ליצירת מערכות מתקדמות למסחר אלקטרוני, איך להפוך חנות אינטרנטית למצליחה יותר, מהן המגמות החדשות אותן כדאי להכיר, אלו חידושים מסייעים למהפכה להתחולל, צורות משלוח חדשניות ועוד.

בתוך כך, לקראת הכנס מפרסמת החברה את נתוני הקניות והרגלי הרכישה; חיתולים חד פעמיים הפכו להיות רב מכר באתר, מאות חבילות מוזמנות מידי יום. לאחר מכן סמארטפונים ונעליים. שעות הקניה הפופולאריות ביותר הן עד השעה 9 בבוקר, הפסקת הצהריים בין השעות 12:00 -14:00 ושעות הלילה בין 21:00 ועד חצות. נתון מעניין ניתן לראות בכך שרוב הרכישות מבוצעות מאזור המרכז, כ- 65%, אך ממוצע הקניה של רכישות מהפריפריה גבוה יותר ועומד על 650 שח לעומת 550 שח לרכישות מאזור המרכז. גברים עדיין קונים יותר, כ- 55% מהרכישות מבוצעות על ידי גברים, 65% מהרכישות מבוצעות באמצעות מחשב ביתי לעומת 35% באמצעות סמארטפון. לשם השוואה ב- 2013 רק 10% רכשו באמצעות סמארטפון, גידול של 250% ב- 3 שנים.

אלי לביא מנכ"ל וואלה!שופס מציין כי "הקניונים בישראל הם דינוזאורים בהכחשה. הם ממשיכים באותה התנהלות מוכרת כבר עשרות שנים, משכירים שטחי מסחר לרשתות אופנה, חשמל, כלי בית, ספרים, מזון, מתנות ועוד ותלויים בטראפיק הקונים הנכנסים לקניון על מנת להצליח. אבל הקהל של היום ובעיקר של מחר הוא כבר לא הקהל של אתמול. הדמוגרפיה היא ה"רוצח השקט" של המודל העסקי הזה. רשתות, בעלי חנויות, מותגים ומפעלים מבינים שלא ניתן להסתמך היום רק על קניונים ושטחי מסחר פיזיים והם חייבים לעבור למכור את הסחורה שלהם גם באינטרנט.

כנס כלכלה דיגיטלית יתקיים ביום שני 26.9.16 בין השעות 9:00-14:00, במתחם ארקה Arca, נמל תל אביב. בין הדוברים בפאנלים השונים: אלי לביא, מנכ"ל וואלה שופס, ליאור שגיא מנכ"ל UPS, עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה והמסחר, ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בכיר בחממת הסייבר של קרן ההשקעות JVP, משה אלפרט, מנכ"ל My Supermarket ישראל, מיכל רביב, מנכ"לית מרמלדה, רועי אלבז, מנכ"ל Pango, נועם דוידיאן מנהל פעילות tewaty ישראל וטים קלי, יועץ אסטרטגי, סופר ומרצה מבוקש מנטור של דונלד טראמפ וביל גייטס.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה